Hoge volumes in kleine oplages heeft de toekomst

Als specialist in packaging & print onderscheidt De Budelse zich graag met ‘high volumes, short runs’. Op het eerste gezicht lijken hoge volumes en kleine oplages elkaar tegen te spreken. ‘Voor bedrijven met veel drukwerk in verschillende varianten is het een ideale oplossing’, legt directeur Hans Geurtjens uit. ‘Die vragen steeds vaker om kleine oplages. Vanzelfsprekend is De Budelse erop ingericht om hier snel op in te spelen. Daarvoor hebben we de expertise én de techniek in huis.’

High volumes, short runs vraagt om een nauwkeurige afstemming tussen mens, techniek en logistiek. ‘Ons productieproces is 100 procent afgestemd op deze veranderde vraag in de markt’, geeft Hans Geurtjens tekst en uitleg. ‘Daarnaast zit bij De Budelse een team van specialisten klaar om bij de producties een hoge kwaliteit, een prima service en een snelle levering te garanderen. Deze garantie gaat een stap verder dan zomaar uitvoeren wat de klant vraagt. We geven er de voorkeur aan om vanaf de conceptfase mee te denken. Zo creëren we samen met de klant de beste oplossingen.’

Kapitaalverlies voorkomen

Digitaal drukken heeft zich de afgelopen jaren bewezen als een serieuze concurrent voor offset drukwerk. Tegelijkertijd is er een tendens zichtbaar dat bedrijven voor lagere volumes kiezen. In beeld en tekst stemmen ze elk communicatiemiddel af op de behoeftes van de klant. Met printing on demand –zowel in offset als digitaal– is elke gewenste oplage te realiseren. ‘Met high volumes, short runs laten we bedrijven optimaal gebruikmaken van de voordelen die De Budelse in huis heeft’, vervolgt Hans Geurtjens zijn verhaal. ‘Het is voor bedrijven financieel aantrekkelijk als ze geen grote voorraden meer hoeven aan te leggen. Met kleine oplages voorkomen ze bovendien kapitaalverlies, omdat het risico op incourante materialen minimaal is. We drukken en leveren immers exact de gewenste hoeveelheid. Niet meer en niet minder.’

undefined

Communicatiekracht vergroten


‘In sommige bedrijfstakken is differentiatie het toverwoord’, stelt Hans Geurtjens nadrukkelijk. ‘Met high volumes, short runs kunnen we bijvoorbeeld verpakkingen van medicijnen of cosmetica in woord en beeld afstemmen op specifieke doelgroepen. Bedrijven als Medtronic, Boston Scientific en MSD maken van deze mogelijkheid al dankbaar gebruik.’ Ook hier geldt volgens Hans Geurtjens dat De Budelse graag meedenkt om de communicatiekracht van haar klanten te vergroten. ‘Stel dat een product bedoeld is voor de Nederlandse markt. In dat geval hoeft de Nederlandstalige uitleg niet onleesbaar klein op het doosje te staan, te midden van 10 andere talen. Met high volumes, short runs produceren we in elke gewenste taal het bijbehorende doosje. Als de boodschap op het doosje beter leesbaar is, gebruiken mensen het medicijn ook beter.’

 

Voorkomen van namaak


In branches als IT, Telecommunicatie en Farmacie is het de normaalste zaak van de wereld dat doosjes of andere verpakkingen per exemplaar uniek zijn. Exclusiviteit per doosje moet namaak voorkomen. Ook hier brengt high volumes, short runs uitkomst volgens Hans Geurtjens. ‘Door serialisatie van de verpakkingen –het exclusief maken met een unieke code– zijn ze traceerbaar en wordt namaak teruggedrongen.’ Als alternatief voor unieke codes brengt De Budelse ook hologrammen aan. Een klant die hiervan gebruikmaakt is HERE, de wereldleider in elektronische routekaarten voor inbouwnavigatiesystemen.

 

Vruchten plukken


High volumes, short runs illustreert opnieuw hoe De Budelse zich achter de schermen continu voorbereidt op toekomstige ontwikkelingen. ‘Deze oplossing heeft zijn meerwaarde al voor meerdere klanten bewezen’, stelt Hans Geurtjens tevreden vast. ‘Ik ben ervan overtuigd dat veel meer klanten hiervan graag de vruchten plukken. Ik nodig bedrijven graag uit voor een afspraak. Met liefde en plezier rekenen we voor hoe we met hoge volumes in kleine oplages voorraden kunnen beperken, aan specifieke wensen kunnen voldoen of de response kunnen vergroten.’