Inspirerende Themadag voor klanten over ‘High Volume, Short Runs’

Sommige oplossingen zijn vergelijkbaar met een hole-in-one. Andere laten zich vergelijken met een misslag. Details bepalen vaak de mate van succes. De Budelse wil zijn klanten leren kennen als zijn broekzak. Andersom moeten klanten ook weten wat een drukkerij in zijn mars heeft. ‘De jaarlijkse themadag is hiervoor een uitgelezen mogelijkheid’, vertelt Hans Geurtjens. ‘Inlevingsvermogen, kennisuitwisseling en interactie zijn van levensbelang om veeleisende klanten op hun wenken te bedienen.’

 

Veertig relaties hebben de themadag van De Budelse bezocht. Een themadag met zowel een educatief, sportief (golfclinic) als gastronomisch tintje. Bewust was gekozen voor het thema High Volume, Short Runs. ‘De vraag naar hoge volumes in kleine oplages is niet alleen een belangrijke marktontwikkeling’, steekt Hans Geurtjens van wal. ‘Het thema is ook één van de drie pijlers in de positionering van De Budelse.’

Rondleiding

De Budelse sloeg de themadag af met een rondleiding. ‘We hebben de expertise, de creativiteit en het machinepark in huis om drukwerk van de bovenste plank af te leveren. Zeker als het gaat om hoge volumes in kleine oplages. Natuurlijk kunnen we dat in geuren en kleuren vertellen. Onder het mom van zien is geloven werkt een kijkje in de keuken veel beter.’

Geen betere ambassadeur dan een tevreden klant

Verpakkingsdeskundige

Behalve uit een rondleiding bestond het educatieve deel van de themadag uit presentaties van Harry Mennen en een aantal gastsprekers, plus een forum over Hign Volumes, Short Runs. ‘Verpakkingsdeskundige en hoogleraar Roland ten Klooster vertelde hoeveel meer een bedrijf kan bereiken door verpakkingen 100% af te stemmen op doelgroepen’, vervolgt Hans Geurtjens zijn relaas van de Themadag. ‘De klanten Fagron en Stanley illustreerden zijn warme pleidooi met een inspirerende klantcasus. Voor beide voorbeelden geldt: geen betere ambassadeur dan een tevreden klant. Het blijft heel bijzonder als klanten ongevraagdcomplimenten uitdelen.’

Hole-in-one

’s Avonds genoten de aanwezige gasten van een heerlijk diner. Aan tafel ontving iedereen een gepersonaliseerde geschenkdoos met chocolaatjes en een golfbal, het uitgekozen menu en een portretfoto die ’s middags bij ontvangst was gemaakt. ‘Op basis van de positieve reacties durf ik te stellen: de themadag in deze vorm is een hole-in-one en dus voor herhaling vatbaar’, besluit Hans Geurtjens. ‘Het is erg waardevol om in een informele setting met klanten ideeën en ervaringen uit te wisselen. Hoe beter we onze klanten leren kennen, hoe beter we onze rol van sparringpartner en businesspartner kunnen vertolken.’