Klant aan het woord: Elacin

Sommige bedrijven verstaan de kunst om goed naar hun klanten te luisteren. Elacin is daar een sprekend voorbeeld van. Het in gehoorbescherming gespecialiseerde bedrijf is er zelfs groot mee geworden. Wat is de kracht van deze wereldwijde speler waar De Budelse al 20 jaar verpakkingen, bijsluiters, flyers en displays voor produceert? Om antwoord te krijgen op die vraag legt De Budelse graag haar oor te luister bij marketingmanager Rachel van Sluysveld.


Als toonaangevend leverancier van op maat gemaakte gehoorbescherming kiest Elacin in de communicatie bewust voor de pay-off ‘a sound experience’. ‘Onze gehoorbeschermers bieden in een lawaaiige omgeving bescherming met de juiste spraakverstaanbaarheid’, geeft Rachel tekst en uitleg. ‘Om de juiste geluidsbeleving te creëren, hebben we de keuze uit een groot aantal verschillende filters. Deze filters dempen het geluid zo veel als nodig. Vooral in een industriële omgeving is spraakverstaanbaarheid van essentieel belang. Niet alleen moeten medewerkers verstaanbaar zijn voor collega’s. Voor hun eigen veiligheid is het ook belangrijk dat ze op de werkvloer omgevings- en signaalgeluiden blijven horen.’


Veilig genieten van popconcerten


Oorspronkelijk richtte Elacin zich vooral op de business-to-business markt. Later zijn daar ook enkele consumentenmarkten bij gekomen. Voor deze B2C-markt maakt Elacin onderscheid in de categorieën Music, Drive, Active & Relax. ‘Deze oordoppen zijn uitgerust met speciale filters, zodat mensen op een veilige manier kunnen genieten van bijvoorbeeld popconcerten of autoraces’, vervolgt Rachel haar verhaal. ‘Voor de B2B-markt kunnen de behoeftes zelfs per medewerker of afdeling verschillen. Door goed te luisteren, begrijpen we onze klanten steeds beter. Aan ons de taak om daar op innovatieve wijze op in te spelen.’

 

Prettige samenwerking


Over goed luisteren gesproken: Rachel is heel uitgesproken over de prettige samenwerking. ‘We begrijpen elkaar goed’, vertelt ze enthousiast. ‘Dankzij die klik is De Budelse in staat om kritisch mee te denken. Ze voeren niet klakkeloos uit wat we vragen. Altijd vragen ze zich af of oplossingen beter, efficiënter of goedkoper kunnen. Ook de verpakkingen van onze gehoorbeschermingsproducten luisteren nauw. Medewerkers van De Budelse voelen dat goed aan.’

 

Frisse blik zorgt al 20 jaar voor een goede klik

 

Verpakking in 4 talen


De ontwikkeling van nieuwe gehoorbeschermers heeft volgens Rachel alles te maken met een luisterend oor hebben. ‘We pikten het signaal op dat er behoefte was aan een standaard oordop met een akoestisch filter voor een goede spraakverstaanbaarheid. Behalve taalafhankelijke blisterverpakkingen heeft De Budelse voor deze Elacin Universal ST24 in korte tijd ook bulk-verpakkingen ontworpen en geproduceerd. De verpakking is zo uitgevoerd dat we de omverpakking, de inlay en de klep van de doos in vier verschillende talen kunnen gebruiken. Bij deze oplossing heeft De Budelse opnieuw zijn meerwaarde en creativiteit bewezen.

undefined