Samenwerken aan een betere wereld

De kwaliteit van het leven verbeteren door drastische vermindering van het gebruik van chemische stoffen. Die missie draagt Norwex wereldwijd uit. De producent van microvezel- en huishoudproducten wil het chemisch reinigen reduceren. Want minder chemie werkt positief: op de gezondheid van mensen en van het milieu. Europa’s marketingmanager Julia Morstadt vertelt hoe Norwex die milieubewuste boodschap nog steviger uitdraagt dankzij de samenwerking met De Budelse: ‘Zij nemen de tijd om nieuwe oplossingen te bedenken.’

Waarom reinigen met chemische producten als microvezels en water ook volstaan? Dat was de oorspronkelijke gedachte achter de oprichting van Norwex in de jaren negentig. Sindsdien groeit het bedrijf razendsnel met filialen in Canada, Amerika, Australië en Europa. ‘Onze producten worden door ruim zestigduizend onafhankelijke consultants wereldwijd verkocht via thuisparty’s’, legt Julia uit. Zij bewerkt vanuit Duitsland de Europese markt voor Norwex en heeft veel contact met hun distributiecentrum in Weert.

 

Norwex

DUURZAAM GROEIEN

‘We zochten een drukwerkspecialist in de omgeving van Weert,’ vertelt Julia. ‘Ons distributiecentrum beval De Budelse aan en dat klikte direct. Niet alleen omdat ze werken met biologische inkt en ecologische materialen, maar ook omdat ze de capaciteit hebben om de toenemende vraag op de Europese markt te verwerken.’ Wat Julia daarnaast aanspreekt, is hoe De Budelse proactief meedenkt in oplossingen. ‘Ze zijn initiatiefrijk, behulpzaam en nemen de tijd om te zoeken naar nieuwe mogelijkheden. Die tijd hebben wij zelf vaak niet. Zij weten waar het bij Norwex om draait, begrijpen onze mission statement. Hun ideeën zijn milieuvriendelijk en effectief.’ 

Het sluit perfect aan bij de milieubewuste mission statement
van Norwex

NIEUWE KANSEN CREËREN

Een van die ideeën betrof de toepassing van PaperWise, gaat Julia verder. ‘Initieel gebruikten we standaard wit papier voor ons drukwerk. Totdat Harry Mennen ons attendeerde op PaperWise. Ik vond dat in het begin wel even spannend, maar die spanning was snel weggenomen. De mooie, stevige kwaliteit heeft een professionele uitstraling.’ 

Het verhaal achter PaperWise – het bedrijf gebruikt agrarisch restmateriaal, waaronder bladeren en stengels, als grondstof om papier en karton te produceren – sprak Julia direct aan. Het sluit perfect aan bij de milieubewuste mission statement van Norwex. ‘Met het gebruik van duurzame materialen maak je het verschil. Daarmee laat je als bedrijf zien dat je geeft om een beter milieu en hoe je bijdraagt aan een betere wereld.’ 

 

Norwex

NIET TE GELOVEN

Die boodschap wordt bevestigd door de vele positieve reacties, bevestigt Julia. ‘Klanten reageren verrast en kunnen nauwelijks geloven dat de brochures, insteekmappen en de omslagbanden voor de microvezeldoekjes gemaakt zijn van agrarisch restafval. PaperWise wordt voor Norwex binnen Europa een effectieve marketingtool. Dankzij De Budelse. Zij hielpen ons onze boodschap nog breder en eenduidiger uit te dragen. Een mooi voorbeeld van hoe we samen de kwaliteit van het leven verbeteren!’