Nieuwe klant aan het woord: Samsung Electronics Benelux

Binnen Samsung Electronics Benelux is het afgelopen jaar veel veranderd. Stap voor stap zijn de werkzaamheden verschoven vanuit de product marketing divisie naar Corporate Marketing. Bij deze nieuwe manier van werken past ook een nieuwe drukker. ‘Soms lopen er opvallende lijntjes tussen bedrijf en opdrachtgever’, steekt Ron van Gils van wal. ‘Vivian Peters, onze nieuwe Marketing Communications & PR manager, kende De Budelse al vanuit haar vorige werkgever. Een afspraak was dus snel gemaakt.’

 

Besparen op portokosten

Tijdens deze eerste afspraak zijn de mogelijkheden tot samenwerking besproken. ‘De klik was er vanaf het eerste moment’, vervolgt Ron van Gils zijn verhaal. ‘De ene opdracht na de andere opdracht is vervolgens naar De Budelse gegaan. Wat ik heel prettig vind, is dat De Budelse razendsnel reageert op aanvragen. Dat was een uitgesproken wens van Samsung. Daarnaast schuilt hun kracht ook in het meedenken in oplossingen. Denk bijvoorbeeld aan de gebruikte stanstechnieken of de keuze van materialen. Een andere papierkeuze of karton scheelt op de portokosten. Dat is mooi meegenomen.’   

 

Kwaliteit in de vingers

Concept, ontwerp en productie waren tot voor kort in handen van het reclamebureau van Samsung. Met de overgang naar corporate marketing is de productie losgekoppeld. Daarvoor had Samsung een goede reden. ‘Als afdeling hadden we minder controle op de kwaliteit van het eindproduct’, vertelt Ron van Gils. ‘Met zelfgekozen preferred suppliers als De Budelse hebben we die kwaliteit nu veel beter in de vingers. Bovendien kunnen we zo de marges een stuk verkleinen.’ 

 Samsung Web

 

Personaliseren folderbakjes

De consumentenpromotie bestaat uit actiematerialen die 1500 retailers in Nederand kunnen gebruiken om producten in de spotlights te zetten. Voorbeelden daarvan zijn: folders, folderbakjes, wobblers en posters. ‘Als we de folderbakjes personaliseren met het logo van de retailer is de kans veel groter dat ze onze actiematerialen een plek geven in de winkel’, blikt Ron van Gils vooruit op de toekomst. ‘Verder is het een stap voorwaarts als retailers in de online omgeving van De Budelse hun eigen advertenties kunnen opmaken. Kortom: er liggen nog volop kansen om gezamenlijk te benutten.’