Ursula Burns, CEO Xerox, overhandigt De Budelse maar liefst twéé eerste prijzen in de prestigieuze “Best-of-the-Best” contest

De “Best-of-the-Best” is een contest tussen Xerox Premier Partners wereldwijd. Uit 52 landen hebben deze grafimedia bedrijven, die voorop lopen in de industrie, hun beste campagne en/of applicatie ingestuurd. De Budelse heeft al vaker deze prestigieuze prijs gewonnen maar sleept dit jaar zelfs in twee van de zeven categorieën de award in de wacht. Te weten in de categorieën digitale verpakkingen en fotoboeken. De jury onderstreept hiermee het innovatieve karakter van De Budelse. De directeur van De Budelse ziet de prijzen als een erkenning voor de gekozen positionering.

Het is bijzonder om als middelgrote drukkerij uit Nederland twee toonaangevende prijzen in de wacht te slepen. Wereldwijd dingen grafimediabedrijven uit maar liefst 52 landen mee naar prijzen in zeven verschillende categorieën. ‘We hebben een prestatie van wereldformaat geleverd’, vertelt de directeur van De Budelse. 

  

undefined

 

In de categorie digitale verpakkingen werd het project "High-Volumes Short-Runs" bekroond. Het betreft hier een BuDi project waar De Budelse in opdracht van Fagron nv/sa een site heeft ontwikkeld waar apothekers uit inmiddels 6 landen van Europa hun eigen verpakkingsdoosje, etiket en bijsluiter voor medicijnen kunnen bestellen. Elke afzonderlijke apotheker mag na een keuze van formaat en vormgeving zijn eigen teksten, symbolen en logo’s toevoegen. De door de apothekers zelf gemaakte en bestelde producten worden door De Budelse verzameld en gezamenlijk geproduceerd. Door de bestellingen samen te voegen en deze digitaal te drukken is een bestelhoeveelheid van slechts 50 ex. mogelijk geworden. Nadat de orders gereed zijn worden ze door De Budelse rechtstreeks afgeleverd bij de apotheker. De integratie van verkopen, productie en logistieke afhandeling zorgt voor een krachtige bundeling van klant en leverancier naar de markt.

 

Combinatie modern en traditioneel

In de categorie fotoboeken werd het boek “The Himalaya my home” van fotograaf Jan Jansen uit Horst aan de Maas bekroond. Een traditioneel boek gedrukt met nieuwe technieken. De jury roemde het boek vanwege de combinatie van hoge kwaliteit digitale druk en de ingebonden afwerking als een traditioneel boek in harde band met tekst in goud opdruk en een mooie stofomslag. Door gebruik te maken van de digitale druk komt de kwaliteit van de fotografie maximaal tot zijn recht. Het boek bevat 120 bijzondere foto’s en tal van aangrijpende gedichten over het leven van de Tibetaanse Boedisten. Beelden uit dit boek zijn terug te vinden op de website van de fotograaf. www.janjansenfotografie.nl.  

Van beide awards zijn casestudies geschreven en terug te vinden op de website van De Budelse: Digitale verpakkingen |Fotoboeken

Inspirerende vrouw

Hans Geurtjens kijkt met plezier terug op de uitreiking van de ‘Best-of-the-Best’ awards in Amsterdam. Bijzondere herinneringen bewaart hij aan de ontmoeting met Ursula Burns, de CEO van Xerox. ‘Het was een eer om van haar de prijzen te ontvangen’, blikt hij terug. ‘Ursula Burns is een zeer inspirerende, invloedrijke vrouw met veel kennis van zaken. Ik heb er van genoten om met haar te sparren over de toekomst van de grafische sector.’ 

 Met trots neem Hans Geurtjens, directeur van De Budelse, de awards in ontvangst van Ursula Burns, CEO Xerox. vlnr: Dharminder Biharie, Marcel Martens, Ursula Burns (Xerox) en Hans Geurtjens (De Budelse)