Wij doen het voor minder!

Moonen Packaging

Dagelijks opstaan met de gedachte hoe je zo min mogelijk verpakkingsmaterialen gaat verkopen. Dat is een bijzondere uitspraak voor een verkoper van verpakkingen. Toch staat Gijs ten Hoeve, Key Accountmanager Food & Retail bij Moonen Packaging, daar volledig achter. ‘Minder verpakkingsmateriaal levert meer op’, reageert hij bevlogen.

Op zijn LinkedIn-blog beschrijft Gijs hoe hij recentelijk een pakketje thuis ontving: in een grote kartonnen doos opgevuld met veel plastic voor een product dat met gemak door de brievenbus past. ‘Dat kan toch anders?’, vraagt hij zich af. ‘Door slim te verpakken bijvoorbeeld. Want minder of ander verpakkingsmateriaal levert echt meer op: te beginnen bij een beter milieu. Maar het zorgt ook voor kleinere voorraden, het pakt sneller en efficiënter in en het leidt tot een aanzienlijke kostenbesparing.’

 

Gijs Moonen Packaging

Duurzaam verpakkingsbeleid

Als specialist in groen ondernemen en composteerbare verpakkingen legt ketenregisseur Moonen Packaging al meer dan vijftien jaar zijn focus op groen en respectvol omgaan met onze planeet. Zelf produceren of ontwikkelen ze geen verpakkingen, daarvoor werken ze samen met externe partners die hun visie ondersteunen. Zoals De Budelse, die met milieuvriendelijke verpakkingen (bijvoorbeeld vervaardigd uit landbouwafval) en het gebruik van biologische inkt een milieubewuste handelswijze onderbouwt. ‘Een consument heeft de verpakking heel kort in handen’, vervolgt Gijs. ‘Daarna verdwijnt het snel bij het afval. Hernieuwbaar materiaal, dunner karton of duurzaam papier draagt bij aan een bewustere werkwijze. Maar de verpakking moet wel stroken met het product natuurlijk.’

 

Ze produceren snel een fysiek concept dat ik kan tonen aan mijn klant.

Totaaloplossing

‘Wij bieden onze klanten daarom een kant-en-klare oplossing’, legt Gijs uit. ‘Onze klanten kennen niet alle mogelijkheden op het gebied van verpakkingen. Daarvoor vertrouwen ze op ons. De wensen en eisen van de klant rondom diens product, voorraad en levering zijn het uitgangspunt. Daar luister ik actief naar. Daarna ga ik op zoek naar een werkbare, duurzame en efficiënte oplossing die voldoet aan hun verpakkingsbehoefte. Dan kom ik ook bij De Budelse.’ De beide samenwerkingspartners liggen vrijwel bij elkaar om de hoek, waardoor de lijntjes kort en snel zijn. Maar er zijn meer voordelen, vertelt Gijs: ‘Het fijne is dat ze bij De Budelse te allen tijde pro-actief meedenken.

Van alle markten thuis

De aangereikte oplossingen voor de klanten van Gijs liggen vooral op het gebied van food en retail, verklaart hij. ‘Maar De Budelse denkt ook mee in industriële oplossingen. Aangezien we bij Moonen in beide branches opereren, is dat handig: De Budelse kan beide divisies aan. Daarom heeft op 17 november de jaarlijkse salesmeeting van Moonen Packaging plaats gevonden bij De Budelse. Zodat we een completer beeld krijgen over hoe we elkaar kunnen versterken en hoe we onze klanten nog meer kunnen bieden. Of eigenlijk minder. Want uiteindelijk willen we met minder verpakkingsmateriaal meer bereiken.’

Moonen Packaging
Moonen Packaging
Moonen Packaging
Moonen Packaging