Focus op flexibiliteit en continuïteit
Millers Juice
Hoge volumes kartonnen verpakkingen in kleine oplages laten produceren. Joey Baart, head of marketing bij Millers Juice, vertelt hoe dat Budelse-paradepaardje aansluit op waar zijn bedrijf voor staat: ‘Focus op waar je goed in bent!’ Zoals de ambachtelijke molenaar (Miller) dat vroeger al deed.
Wat in 2014 begint als klein bedrijfje in een schuur, groeit in vier jaar uit tot de toonaangevende producent van e-liquids voor elektronische sigaretten. ‘We begonnen Millers Juice met grootse ambities, niet wetend wat er voor ons lag. We kwamen precies op het juiste moment,’ vertelt Joey trots.
‘De hoge kwaliteitsstandaard is de basis van ons succes. Die zie je bijvoorbeeld terug in de uitsluitend Nederlandse ingrediënten waarmee we werken. Maar ook aan het feit dat ons product voldoet aan de hoogste wettelijke eisen. In Nederland heerst een strengere regelgeving dan elders en dankzij onze gesprekken met de overheid weten we hoe de regels uitvoerbaar blijven.’
Consistentie is continuïteit
Produceren in een branche die onderhevig is aan de grillen der wet, vereist veel flexibiliteit. Van Millers Juice én van hun partners. ‘Na een wetswijziging moeten we onze verpakkingen vaak in korte tijd aanpassen. De Budelse anticipeert daarop door snel aangepaste verpakkingen te leveren. De vele typen kartonnen doosjes produceren ze in kleinere oplages: zo hebben wij een kleinere voorraad, minder afval en het bespaart ons (weggegooid) geld.’
Daarnaast is ook de consistente kwaliteit van de verpakkingen erg belangrijk voor de e-liquidproducent. ‘De flesjes vloeistoffen worden ingepakt in kartonnen doosjes. Aangezien onze productiemachines zeer nauwkeurig afgesteld staan, mogen die doosjes niet afwijken. Consistentie zorgt voor continuïteit waardoor wij zes dagen per week, 24 uur per dag kunnen blijven produceren.’
Louche sfeertje
Joey typeert zijn samenwerking met De Budelse als ‘dynamisch’: ‘Zij gaan net wat verder en denken mee in mogelijkheden. Hun specialisme verbreedt onze horizon. Niet alleen bij wetgevingsaspecten, maar ook in het creatief proces. Zo etaleren we bijvoorbeeld onze yoghurtsmaken in gelijkende zuivelverpakkingen en ademen de doosjes uit onze El-Patrónlijn de louche Narcos-sfeer. Dat doet De Budelse erg goed.’ En dat is koren op ieders molen.
Hun specialisme verbreedt onze horizon